Sunday, March 13, 2011

Suede is finally reunited! Dengan lineup dari album Coming Up (Anderson, Codling, Oakes, Gilbert, Osman)




Khas untuk rebel-rebel sekalian yang meminati Suede, ini satu berita baik... Suede is finally reunited! Dengan lineup dari album Coming Up (Anderson, Codling, Oakes, Gilbert, Osman)

Suede
, salah satu legion Britpop yang mengumumkan mereka kembali bersama sebagai sebuah band yang lengkap tahun lalu, akan bermain di Jakarta pada tarikh 19 march. Suede.co.uk

Peminat Suede berjuang untuk hak untuk Party mereka.

"Kami suka band yang pesat untuk rakyat, bukan hanya membeli yang lain." - Brett Anderson dari Suede.

Akal sehat yang paling mungkin menyebabkan berfikir bahawa industri muzik mempunyai dua elemen utama: seniman dan peminat. sinergi mereka selalu mendasar. Tapi apa yang terjadi ketika salah satu tiang tersebut rosak?

Peminat pasti mempunyai bahagian yang sama di isu sebagai seniman. Mereka orang yang untuk menyokong para seniman dengan membeli tiket pertunjukan, barang dagangan dan nota. Ini boleh difahami jika, bila ada sesuatu yang salah untuk para fans, berjalan baris yang sangat halus seperti itu, mereka pergi mengamuk.

Itu terjadi baru-baru ini di Jakarta indah kita di antara itu, banyak peminat Suede bergairah.

Suede, salah satu legenda Britpop dari zaman keemasan gerakan, mengumumkan bahawa mereka kembali bersama sebagai unit lengkap pada tahun. reuni ini menandakan kerja pertama antara semua lima anggota band sejak mereka menyebutnya berhenti pada tahun 2003.

Jadi, ketika semua tiba-tiba dan entah dari mana seorang promotor tempatan mengumumkan bahawa Suede akan bermain manggung pada tarikh 19 Mac di Jakarta, peminat tempatan pergi liar. Mereka senang kerana kunjungan tersebut akan menjadi kesempatan kedua bagi mereka untuk melihat Suede dengan alasan rumah mereka. Band ini berkunjung ke Jakarta semula pada tahun 2003 tepat sebelum perpisahan mereka.

Kebahagiaan dicuci di wajah, tua t-shirt menemukan kehidupan baru dan tentu saja rak CD telah dilihat lagi dan lagi. Imajinasi malam baik bersama-sama berkembang.

Tetapi euforia itu sementara. promotor mengumumkan bahawa festival Suede akan bermain di Jakarta akan memiliki kaedah ticketing yang tidak biasa: peminat diperlukan untuk menukar telefon lama mereka mobile dari jenama tertentu - brand yang tentu saja ditaja festival ini - atau hanya membeli telefon baru.

Yearry Panji, seorang peminat fanatik di Jakarta, bercerita: "Pada awalnya saya pikir ini hanya rumor. Ayo, mereka hanya memainkan beberapa persembahan di Inggeris dan kemudian seluruh Indonesia akan tiba-tiba mereka berhenti tepat sebelum mereka bermain Coachella atau gigs Eropah yang lain? Saya fikir Singapura akan mempunyai hak istimewa hosting mereka. "

Ia siap untuk melihat band untuk kedua kalinya. "Saya pergi ke konsert 2003. Sekarang, saya fikir, akhirnya aku bisa menghidupkan kembali sensasi-sensasi yang sama. Bagi saya, itu adalah konser terbaik yang pernah pergi ke. Ini adalah harapan pertama saya setelah mendengar khabar bahawa mereka
datang ke sini lagi, "katanya.

Tetapi sistem tiket patah hati.

Bahkan, itu membuatnya sedikit marah, katanya. "Setakat pengetahuan saya, peminat Suede sekarang kebanyakan mempunyai pekerjaan sendiri stabil dan mereka mempunyai keupayaan untuk membeli tiket. Tapi mereka tidak bodoh untuk membeli telefon sebagai bayaran masuk. Ini tidak adil. Bukan kerana jumlah wang yang diperlukan, tetapi kerana kaedah ini begitu aneh. Mungkin ini adalah pertama kalinya untuk hal seperti itu. "

Yearry tidak sendirian. Ada Tyas Palar, seorang penulis dan peminat Suede avid sendiri yang menjadi gila setelah melihat kaedah tiket. "Ini masalah tiket menyebalkan. Aku sedikit marah untuk melihat muzik sebagai komoditi barter. Ini tidak seharusnya seperti itu, "katanya, berteriak.

Sentimen itu berasal dari kenyataan bahawa, untuk melihat berhala-berhala mereka, Bahasa Indonesia Suede peminat perlu membeli sesuatu dengan hubungan meragukan untuk muzik itu sendiri.

peminat Marah pergi ke forum online Suede's fan dalam mencari sokongan dari para peminat Suede fanatik lain, berharap untuk didengar oleh band melalui pengurusan mereka.

peminat lain, lilu Widya melemparkan amarahnya atas promotor, yang benar-benar dikenali untuk langkah-langkah berani dalam membawa bertindak bebas untuk Indonesia walaupun gambar diremehkan tindakan '. Menurut pendapat lilu's, promotor gagal membuktikan reputasinya.

"Sejak awal, promotor selalu berkempen dengan kata-kata mulia, 'tahu-muzik Sebenar tanpa batas." Tapi apa kenyataannya berkata dengan kes ini? "Tanyanya. "Saya hanya benci sistem."

promotor belum merespon dengan kenyataan rasmi. Christie Atmadja, wakil dari promotor, mengatakan bahawa mereka perlu berkoordinasi dengan jenama telefon sebelum mengeluarkan kenyataan tentang keberatan tiket.

Ketiga peminat fanatik mewakili ratusan orang lain. Secara kolektif, mereka telah terus-menerus bekerja melalui mana-mana dan semua saluran yang sedia untuk mengekspresikan kekecewaan mereka. "Bersama, dengan beberapa rakan yang berkongsi kasih yang sama, saya sudah membanjiri saluran sosial promotor media dan e-mel dengan kritikan, tetapi mereka mengatakan bahawa mereka tidak mempunyai kawalan apapun," kata Yearry.

Tyas cuba pendekatan yang berbeza. Dia adalah orang yang mulai thread di forum kipas talian rasmi Suede. "Aku adalah orang yang bercakap pertama di sana. Saya menyebar link melalui Twitter dan meminta setiap fans kecewa lain untuk bercakap juga. Ini cukup bagus, sebenarnya. Pengurusan band ini akhirnya menaruh pemberitahuan tentang masalah ini dan mereka berbicara dengan promotor. "

bekerja keras Fans 'untuk mendapatkan perhatian band akhirnya terbayar. Sebuah forum moderator mengatakan bahawa Suede telah mendengar isu tersebut dan berjaya mengamankan 500 tiket yang diberikan melalui kuis.

Setidaknya, ia akan meredakan ketegangan sedikit. Sebuah sikap yang baik dari sisi band juga perlu dihargai, itu menunjukkan kepada kita betapa indahnya Suede melayan peminatnya.

Hal ini bagus untuk melihat bahawa Jakarta masih akan menjadi tuan rumah anak laki-laki dari Suede, Brett Anderson, Richard Oakes, Neil Codling, Mat Osman dan Simon Gilbert, untuk lawatan kedua mereka. Cuaca tropika mungkin akan selalu menjadi pelarian besar untuk kelima Inggeris dari tanah air mereka dingin dan berangin.

Pada akhirnya, baik para seniman dan peminat pemenang. Mereka salah satu yang berkongsi kasih, saling sama, bukan orang lain.

1 comment:

  1. siyesly, aku jeles dengan indonesia, wlaupun malaysia mju nak, tapi bintang british prefer to go to indonesia .. mena x ? :)

    ReplyDelete